Van Incahoofdstad naar Incageboorteplaats - Reisverslag uit Isla del Sol, Bolivia van Harro Moor - WaarBenJij.nu Van Incahoofdstad naar Incageboorteplaats - Reisverslag uit Isla del Sol, Bolivia van Harro Moor - WaarBenJij.nu

Van Incahoofdstad naar Incageboorteplaats

Door: Harro de Moor

Blijf op de hoogte en volg Harro

29 Mei 2013 | Bolivia, Isla del Sol

Volgens mij is het al bijna 2 maanden geleden dat ik mijn weblog heb geupload. Ik heb dus nogal wat te vertellen. Ik was gebleven bij dat ik in Cusco aankwam.

Cusco

Samen met James, Harley, Fin en Daan ben ik afgereisd naar Cusco. We zijn naar Pirwa Hostel gegaan. Leuk hostel alleen was het voor de zoveelste keer volgeladen met Britten. Best leuke mensen over het algemeen maar tot op zekere hoogte.
Cusco is een mooie stad met allemaal dezelfde kleur roodbruinachtige daken met mooie groene bergen op de achtergrond. En de stad ligt op ongeveer 3600 meter hoogte. Ik weet niet of het door de hoogte kwam maar ik heb me al de tijd een beetje ziekig gevoeld in Cusco. Met als dieptepunt dat ik koorts, diarree en nek- en schouderpijn had toen ik de Jungletrek richting Machu Picchu ging doen. Desalniettemin was het wel echt gaaf. We hebben downhill gemountainbiked, gehiked en geziplined totdat we bij het dorpje beneden bij Machu Picchu uitkwamen waarvandaan we de volgende ochtend vroeg naar MP vertrokken. MP was heel indrukwekkend, als je de laatste trap op bent gelopen en dan ineens MP op ziet doemen is niet te omschrijven. Dat ze die stad op deze plek en zo stevig hebben kunnen bouwen.
Terug in Cusco hebben we niet heel veel uitgevoerd, we hebben wel veel de stad doorgelopen. Op een gegeven moment kwamen James en ik in een winkeltje uit die allemaal handgemaakte kleedjes verkocht want James wilde er eentje kopen, de eigenaar nam ons mee naar de kelder die helemaal gevuld was met die dingen. We hebben op een gegeven moment een Poncho aangehad die 20000 USD waard was en dat was bijna dezelfde als eentje die Mick Jagger daar gekocht heeft. Zijn moeder stond ook in een editie van Vogue waarin ze haar kleedjes enz. Tentoonstelde met mooie modellen erbij. Was wel heel grappig om te zien.

Lago de Titicaca

Na wachten tot ik me eindelijk weer wat beter voelde besloot ik door te reizen naar het Titicacameer. Dus het werd tijd om afscheid te nemen van de 3 Engelsen en Daan, wat wel jammer is maar ook weer niet heel erg omdat ze iets boven het budget dat ik wilde hanteren leefden en ze waren niet zo actief als ik de maanden daarvoor gewend was.
Eenmaal op het busstation kwam ik Zsa Zsa, een Belgisch meisje die bij ons in de groep bij de Jungletrek naar MP zat, tegen. We spraken af om samen het Titicacameer te gaan bezoeken. We hebben eerst de drijvende rieteilanden gedaan vanuit Puno. Dat was wel even leuk om te zien. Al is Puno niet zoveel dus besloten we dezelfde dag nog naar Copacabana te vertrekken, dat betekent dus Bolivia in. Mooi. Had ik zin in.. enige probleem was dat ze me eerst Peru niet uit lieten gaan omdat ik mijn migratiekaartje niet had bewaard, wist ik veel. Maar dat vergeet ik nu in ieder geval nooit meer. Na vrij lang doorzeuren mocht ik voor 20 dollar toch nog even opnieuw zo’n briefje invullen en het land uit.
Bolivia is echt alleen al chill omdat alles supergoedkoop is. In Bolivia was de eerste bestemming Copacobana. Dat we daar konden komen mochten we gelukkig mee zijn omdat sinds een paar dagen de 3 weken lange staking afgelopen was. Copacabana is een heel erg toeristisch stadje dat dus eigenlijk alleen maar bestaat uit restaurants, hotels en winkeltjes. Voor ons was het alleen maar een overnachtingplaats om de volgende ochtend de boot naar Isla del Sol te pakken. Daar eenmaal aangekomen en op het punt om de hike te beginnen had Zsazsa ineens besloten dat ze niet echt samen wilde doorreizen. Wat ik wel vreemd vond omdat ik het op zich best gezellig vond maar ik begreep het ook wel omdat we wel alles samen deden de laatste 2 dagen. Maar ik vond vooral het moment irritant omdat ik echt geen zin had om die hike in mijn eentje te doen. Uiteindelijk bleek dat we zo’n beetje de enigen waren die dezelfde kant op gingen dus we waren wel een beetje op elkaar aangewezen. Was wel een beetje awkward maar nog best wel prima. De hike was supermooi en uiteindelijk kwamen we uit bij een supermooi en rustig strandje waar we nog een klein beetje gezwommen hebben om te kunnen zeggen dat we op 3800 meter hoog in een meer gezwommen hebben. In het plaatsje waar we gingen overnachten kwamen we uit bij een superrelaxed hostel op de berghelling. Daar heb ik Drew en Eve ontmoet, Eve had ik al een keer eerder in Peru gesproken. Ik ben verder met hun op gaan trekken. De volgende dag gingen we in plaats van nog een stuk hiken lekker de hele dag niks doen op de meest rustgevende plek die ik ben tegengekomen, dus dat kwam wel goed uit. Die dag ook nog de boot terug naar Copacabana.
In Copacabana de volgende ochtend kwam ik beneden in hotel de ontbijtzaal binnen en daar zag ik ineens Roel van der Schoot zitten die ik ken van Biologie in Utrecht. Dat was wel even een wtf-momentje voor ons beide want we wisten allebei niet van elkaar dat we aan het reizen waren. Was wel leuk en hij zou ook nog een paar dagen naar La Paz komen dus daar was het plan om nog wel even een biertje te drinken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harro

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 16243

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 12 Juni 2013

Naar Zuid Amerika

Landen bezocht: